Sprzedaż biletów lotniczych w lutym gorsza o 83 proc.
W czołówce kierunków lotniczych znowu Dubaj, Malediwy, Zanzibar i Cancun. Korzystają na tym konsolidatorzy i luxury travel.
Obraz rynku biletów lotniczych zasadniczo nie zmienia się od miesięcy. Wyczekiwane ożywienie w biznes travel nie nadchodzi. Tylko egzotyka z liderującym Dubajem broni wyników całej branży.
83 proc. w lutym tylko konsolidatorzy mogą się cieszyć (Hurra i Primapol )
Wynik lutego – minus 83 proc. w zakresie wolumenów sprzedaży nie odbiega od wcześniejszych miesięcznych rezultatów. W zakresie wolumenu ilości biletów spadek jest nieco mniejszy (minus 78 proc).
Jeżeli chodzi o agentów, to mimo, iż Hurra spadła z pozycji numer jeden(po 1 pół msc), to obroniła podium, doskonałe 4 miejsce utrzymał tez Primapol. Co ciekawe, gdy spojrzymy na wyniki pod kątem kraju wylotu (Polska), to obie te agencje są liderami, ale o tym poniżej.
Doskonałe wyniki konsolidatorów są pochodną sprzedających się destynacji. Dubaj jest niezmiennie liderem zestawiania ze wzrostem procentowym wynoszącym 49 proc. Za Dubajem znalazły się Malediwy +88 proc., Zanzibar +435 proc. Cancun +74 proc. i Dominikana +17 proc.. Pierwszy europejski kierunek – Malaga – melduje się na 7 miejscu.
Co ciekawe, z podanej listy tylko Cancun notuje także istotną sprzedaż dla portów wylotowych innych niż Warszawa.
Na razie nie widać jeszcze efektu akcji LOT na Wakacje
W bieżącej sprzedaży nie widać efektu sprzedaży LOT na Wakacje. Być może zobaczymy go dopiero w kolejnych miesiącach, gdy narodowy przewoźnik zacznie zwalniać bloki miejsc, zarezerwowane przez tour operatorów.
Nie powinien być pocieszeniem dla LOTu fakt, iż wśród najbardziej popularnych w sprzedaży destynacji nie nie ma ani jednej, którą oferuje bezpośrednio narodowy przewoźnik. A konkurencja nie śpi, Lufthansa właśnie poinformowała o swoim nowym koncepcie Eurowings Discover. Nowa wakacyjna baza Eurowings zapowiadana jest też w Berlinie.
Wyniki dla wylotów z Polski zaskakują – Hurra -1, Primapol – 2, Time4Travel – 5
Dodatkowe zaskoczenie czeka na nas jeżeli spojrzymy na wyniki pod kątem kraju wylotu. W tym przypadku liderem zestawienia zostaje Hurra. A doskonałe miejsca zajmują kolejni konsolidatorzy.
Z pozycji 1 i 2 spadają za to eSky i lider rynku służbowego E-Travel. W przypadku lidera OTA nie jest to zaskoczeniem od miesięcy ratuje on swoją sprzedaż sięgając po ruch nie związany z polskim rynkiem. W przypadku eTravel powód może być inny, tego agenta ratuje doskonały globalny klient jakim jest agencja unijna Frontex. Nie lata ona wszak z Polski.
Luxury Travel nadal dobrze się broni
Segment Luxury także idzie zgodnie z planem. Bardzo dobre wyniki sprzedawcy biletów dla biura Carter/Luxury Travel potwierdzają ten rynkowy trend.
Wczasy na Malediwach i Seszelach z CARTER® – wyspy Oceanu Indyjskiego
Nowy impuls dla tego rynku może dać też Expo i czekające na nas nowe atrakcje. Emiraty Ras Al Khaimah i Abu Dhabi dwoją się i troją, by zachęcić klientów z Europy do odwiedzin.
Wchodzimy w czas niskiej bazy, zmniejszy się mierzony spadek, ale czy sytuacja agentów się poprawi?
Trzeba wziąć pod uwagę, iż zmierzony w lutym spadek rynku o 83 proc. może już zawierać odkształcenie związane z zaniżoną bazą. W zeszłym roku bowiem w drugiej połowie lutego efekt Pandemii był już dostrzegalny. W tym kontekście nie można mówić o jakimkolwiek progresie. Szczególnie w zakresie biznes travel.
Kolejne miesiące z racji niskiej bazy nie pokażą już spadków rzędu 80 i więcej procent, co nie znaczy, iż obraz rynku będzie lepszy. Na razie nie widać żadnych oznak popytu na biznes travel. Linie będą musiały więc coraz intensywniej rywalizować o segment leisure/luxury, co widać na przykładzie ruchów grupy Lufthansa. Czekamy na adekwatną odpowiedz LOTu.
POWIĄZANE WPISY
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
20 stycznia 2025
Biura podróży – po dużym wzroście, ceny zaczęły powoli spadać
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Sykon w gronie partnerów Gali Waszej Turystyki
Sykon – specjalista w tworzeniu nowoczesnych systemów rezerwacyjnych dla biur podróży –…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
eTravel z nowym inwestorem. Enterprise Investors obejmuje mniejszościowy pakiet akcji
Enterprise Investors Fund IX wraz z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOR) jako…
0 Komentarzy2 Minuty
[…] nie schodzą z tapety jeżeli chodzi o najpopularniejszy kierunek tej zimy. Każdy kolejny miesiąc przynosi nowe informacje które zdają się utwierdzać ten trend. Coraz […]
[…] Dubaj jest i będzie w najbliższej przyszłości na ustach wszystkich związanych z turystyką ale nie tylko. Expo da dużego “pozytywnego kopa” biznesowym możliwościom współpracy z regionem. Skorzystają na tym zapewne nie tylko Emiraty ale też inne kraje sąsiedzkie. Vide Arabia Saudyjska która planuje mocno się otworzyć. […]