Wypłaty z TFZ „ruszą w najbliższych dniach”
„Spodziewamy się, że pierwsze wypłaty z TFZ ruszą w najbliższych dniach. Zwroty będą odbywać się zgodnie z dokonanymi płatnościami” – dowiadujemy się w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii. W zeszłym tygodniu dopełniono formalności koniecznych, by zasilić konto UFG.
Jak informował w wywiadzie dla portalu WaszaTurystyka.pl Rafał Szlachta, prezes POT, za ostatnich dni jego urzędowania podpisana została umowa między BGK a UFG. Przed jej zawarciem nie było możliwe przelanie środków z Turystycznego Funduszu Zwrotów na konta klientów. Ponieważ formalności zostały dopełnione, pieniądze zostały przelane na konto funduszu, a pierwsze wypłaty mają ruszyć „w najbliższych dniach”.
Powód opóźnień: ratyfikowanie umowy
„Proces podpisywania umowy przedłużył się przez to, że musiała ona być ratyfikowana przez Naczelną Prokuratorię. Została podpisana w poprzedni piątek, poszedł już przelew z budżetu do UFG, więc w tym tygodniu ruszyły wypłaty” – mówił Rafał Szlachta.
POT wykonawcą projektów wartych 3,8 mld zł. To środki na „reformę turystyki”
Jak dowiadujemy się w biurze prasowym, Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii spodziewa się, że „pierwsze wypłaty ruszą w najbliższych dniach. Zwroty będą odbywać się zgodnie z dokonanymi płatnościami.”
Z danych udostępnionych redakcji WaszaTurystyka.pl wynika, że do tej pory podróżni złożyli ponad 68 tys. wniosków. Z kolei organizatorzy złożyli 2 250 wniosków dot. ok. 70 tys. podróżnych. Oznacza to, że w sumie złożono wnioski w odniesieniu do ok. stu kilkudziesięciu tysięcy osób, które miały wziąć udział w imprezach, później odwołanych z powodu pandemii.
Wnioski cały czas poprawiane
„Weryfikacja trwa na bieżąco. UFG weryfikuje wszystkie złożone wnioski, zarówno przez podróżnych, jak i organizatorów, a weryfikacja postępuje według daty wpływu wniosków. Wnioski odrzucone dotyczą głównie kwestii, które ustawa wyklucza, jak np. zwrot za bilety lotnicze, czy kolejowe, wykupione za pośrednictwem biur podróży, albo płatności gotówkowe. W przypadku wniosków odsyłanych do poprawy, dotyczyło to m.in. pisowni polskich nazwisk zaczerpniętych z systemów teleinformatycznych organizatorów turystyki, czy różnic w wartości przelewów.”
Ministerstwo nie podało, jaka jest łączna liczba wniosków odrzuconych i tych, które musiały zostać poprawione.
„Dla całości obrazu znaczenie ma to, że takie wnioski są poprawiane na bieżąco, a UFG obserwuje, które pozycje przewidziane przez ustawę wymagają podjęcia dodatkowych działań i korekty ze strony organizatora imprezy czy podróżnego. Informacje o ewentualnych korektach znajdują się w statusach wniosków i są widoczne dla zainteresowanych stron” – poinformowało biuro prasowe MRPiT.
200 organizatorów w kolejce po zwroty
Łącznie wnioski organizatorów turystycznych do Turystycznego Funduszu Zwrotów opiewają w sumie na: 209 380 088,45 zł, a wnioski podróżnych na 205 755 784 zł. Łącznie wnioski złożyło blisko 200 firm organizujących imprezy turystyczne.
Ministerstwo podsumowało też inne formy pomocy dla firm z branży turystycznej. ZUS – od 15 października – na mocy tarczy turystycznej, umorzył składki na łączną kwotę ponad 23 mln zł (23 612 946,03 zł). Wypłacił też przedstawicielom branży turystycznej świadczenia postojowe o wartości ponad 3,5 mln zł.
Do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego wpłynęło ponad 66 500 wniosków złożonych przez podróżnych oraz 2 169 wniosków organizatorów imprez turystycznych (dotyczących niemal 70 000 podróżnych).
Fundusz zwrotów w praktyce: dla małych firm to droga przez mękę usiana absurdami
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
29 listopada 2024
Członkowie zarządu LOT odwołani. Michał Fijoł pozostaje na stanowisku prezesa?
PLL LOT oficjalnie poinformował o zmianach w zarządzie i radzie nadzorczej spółki.…
1 Komentarz2 Minuty