PIT przeciwko szarej strefie w wypoczynku młodzieży. Ruszyła kampania edukacyjna
Wypoczynek dzieci i młodzieży to obszar, w którym wciąż mamy do czynienia z dużą aktywnością tzw. szarej strefy. W jaki sposób poradzić sobie ze zjawiskiem, które stanowi realne niebezpieczeństwo i psuje wizerunek branży? Oddział Turystyki Dziecięcej i Młodzieżowej PIT proponuje edukować.
Badania Polskiej Izby Turystyki w oparciu o dane z Ministerstwa Edukacji i Nauki pokazały, że podczas wyjazdów na kolonie i obozy niecałe 30 proc. dzieci korzysta z usług profesjonalnych organizatorów zarejestrowanych w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych.
W maju, dzięki dofinansowaniu ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polska Izba Turystyki uruchomiła ogólnopolską kampanię informacyjno-edukacyjną, której celem jest podniesienie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży podczas wyjazdów wakacyjnych oraz wycieczek szkolnych. Kampania podzielona jest na trzy obszary:
- Kampania informacyjna kierowana do rodziców wysyłających dzieci na wypoczynek letni
- Cykl szkoleń z zakresu przepisów regulujących organizację imprez turystycznych dla dzieci i młodzieży oraz wycieczek szkolnych, kierowany do dyrekcji szkół, instytucji, fundacji, stowarzyszeń i klubów sportowych.
- Konferencja branżowa kierowana do sektora turystyki dziecięcej i młodzieżowej.
Pierwsze materiały w postaci grafik i animacji pokazujących rodzicom krok po kroku, w jaki sposób weryfikować organizatorów kolonii i zadbać o bezpieczeństwo wypoczynku dzieci i młodzieży, można już zobaczyć w mediach społecznościowych i na stronie https://www.pit.org.pl/bezpieczny-wypoczynek.html
Nieznajomość prawa szkodzi
Przyjęło się, że wypoczynek dzieci i młodzieży należy sprawdzić w bazie kuratoryjnej prowadzonej pod nadzorem Ministerstwa Edukacji i Nauki na specjalnie przygotowanej do tego platformie. Nikt natomiast nie informuje rodziców, że kuratoria oświaty nie weryfikują, czy organizator zgłaszający wypoczynek do bazy działa legalnie, czy ma doświadczenie i wiedzę żeby taki wyjazd organizować. Te kwestie trzeba sprawdzić na własną rękę w innych rejestrach. Mało tego – często sam organizator wypoczynku nie jest świadomy, że wykonuje działalność organizatora turystyki regulowaną przepisami prawa. Niestety nie dowie się tego też ze strony MEiN. Dlatego kampania PIT kierowana jest do wszystkich uczestników tego rynku.
„Problem „szarej strefy” w sektorze turystyki dziecięcej jest dość poważny i niestety cały czas narasta. Naszym celem jest to, aby klienci mieli o wiele większe zaufanie do branży turystycznej. Będzie to możliwe tylko i wyłącznie, gdy podniesiemy jakość naszych usług, postawimy na ich profesjonalizację, na nasze doświadczenie i wiedzę. Jeśli wzrośnie świadomość naszych klientów, jeżeli będą umieli i najważniejsze będą chcieli sami zweryfikować, czy dany organizator działa legalnie i czy w pełni zabezpiecza ich wyjazd – „szara strefa” sama zniknie.” – mówi Barbara Czerwińska-Albin, prezeska Oddziału Turystyki Dziecięcej i Młodzieżowej PIT.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
20 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka zainwestuje ponad 50 mln zł w infrastrukturę i technologie
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka pozyskał ponad 31 mln zł dofinansowania z funduszy…
0 Komentarzy2 Minuty
20 grudnia 2024
PPL i POT będą wspólnie promować polską kulturę i turystykę
PPLS.A. i POT podpisały porozumienie o wspólnej promocji Polski na arenie…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Grupa eSky prezentuje aplikację eSky 3.0. Personalizowane oferty i elastyczne wyszukiwanie w jednym miejscu
Grupa eSky zaprezentowała zaktualizowaną wersję swojej aplikacji mobilnej eSky 3.0…
0 Komentarzy1 Minuty
20 grudnia 2024
Kiwi.com: wzrost cen nie powstrzymuje Polaków przed podróżowaniem
Z raportu Kiwi.com wynika, że Polacy nie rezygnują z podróży, mimo rosnących cen. W 2024…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Monika Wacowska-Maciąg na czele dwóch hoteli Leonardo Boutique w Krakowie
Monika Wacowska-Maciąg od grudnia 2024 roku objęła stanowisko hotel managera w Leonardo…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka podsumowało lato 2024. Wzrost liczby pasażerów o 32 proc.
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka podsumował sezon letni 2024, podczas gali na której…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Costa Crociere nagradza partnerów i prezentuje ofertę na 2025
Costa Crociere, włoska firma oferująca rejsy wycieczkowe podsumowała rok 2024 podczas 29.…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Wizz Air rozszerza siatkę połączeń z Warszawy. Cztery nowe trasy w 2025 roku
Wizz Air ogłosił dalszy rozwój swojej bazy na warszawskim lotnisku Chopina. W czerwcu…
0 Komentarzy2 Minuty