Wyrok sądu: touroperator nie poinformował, więc zapłaci
Jeśli touroperator nie poinformuje klienta o tym, że musi on zgłosić niezgodność usługi z umową, albo zrobi to niewłaściwie, klient może rozwiązać problem samodzielnie, a organizator ma pokryć koszty. Tak postanowił niemiecki Federalny Trybunał Sprawiedliwości.
W rozstrzyganej sprawie powodem był klientka, która udała się z rodziną do Turcji, w ramach imprezy turystycznej wykupionej u niemieckiego touroperatora. Ponieważ lot powrotny opóźnił się o więcej niż sześć godzin i nastąpiła zmiana lotniska, podróżni wykupili sobie samodzielnie przelot do domu, nie kontaktując się z organizatorem. Kilka miesięcy później zażądali od organizatora pokrycia dodatkowo poniesionych kosztów, ten zaś odmówił. Po uchyleniu pozwu przez sąd pierwszej instancji, sprawa trafiła do Federalnego Trybunału Sprawiedliwości w Karlsruhe.
Ten w swoim wyroku zobowiązał organizatora do pokrycia kosztów lotu zastępczego. Zdaniem sędziów, doszło do naruszenia obowiązku przez organizatora, który nie poinformował klienta o tym, że ten ma obowiązek przede wszystkim zgłosić niezgodność wykonania usługi z umową. Dlatego brak takiego zgłoszenia nie może być argumentem dla obrony.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty