Zakłócenia rozkład lotów kosztują 60 mld dolarów
Według najnowszego raportu dotyczącego zakłóceń w rozkładzie lotów złe warunki pogodowe, klęski żywiołowe i strajki pracowników kosztują firmy z branży turystycznej około 60 mld USD rocznie, co wynosi w przybliżeniu 8 proc. globalnych przychodów tego sektora.
Wynika tak z raportu pt. „Przyszłość zarządzania zakłóceniami w rozkładach lotów”, zleconego przez Amadeus i opracowanego przez doradzającą liniom lotniczym firmę T2RL. Badanie ujawnia, że zakłócenia rozkładów rozprzestrzeniają się w całym „ekosystemie” usług turystycznych niczym wirus. Efekt domina zapoczątkowany przez opóźnione samoloty i załogi nie przybywające na czas oznacza kolejne odwołania lub opóźnienia lotów. W ten sposób cała sieć połączeń, zaplanowana tak, żeby działać jak najbardziej optymalnie, przestaje poprawnie funkcjonować, często z błahej przyczyny.
Według danych zawartych w raporcie przepisy, takie jak Tarmac Delay Rule w USA i Mandatory Compensation for Delays na terenie Unii Europejskiej zachęcają linie lotnicze do wdrażania standardowych procedur radzenia sobie z zakłóceniami rozkładów lotów.
Analiza przeprowadzona podczas opracowywania raportu pozwoliła wyciągnąć wiele wniosków na podstawie rozmów z czołowymi ekspertami z różnych organizacji z sektora turystycznego, w tym American Express GBT, ANA, Gatwick Airport, IATA, Southwest Airlines, Star Alliance, Swiss International Airlines czy Yas Viceroy Hotel.
Inne ważne wnioski płynące z raportu:
Czeka nas przełom technologiczny: Zwiększona motywacja zarządów linii lotniczych, aby inwestować w rozwiązanie problemu zarządzania zakłóceniami w połączeniu ze skupieniem uwagi na nowych, obiecujących rozwiązaniach pilotażowych od dostawców rozwiązań informatycznych sprawiają, że przełom w nadchodzących latach jest bardzo prawdopodobny.
Do osiągnięcia zintegrowanego podejścia najważniejsza jest współpraca: Lepsza komunikacja między kierownikami operacyjnymi, portami lotniczymi i firmami świadczącymi usługi liniom lotniczym będzie skutkować ściślejszą współpracą. W przyszłości nawet agresywnie ze sobą konkurujące linie lotnicze będą współpracować podczas nagłych zakłóceń w rozkładzie lotów.
Ira Gershkoff, główny doradca w firmie T2RL i autor raportu, powiedział: „Mamy wszelkie podstawy, by sądzić, że odwieczny problem z przekierowaniem samolotów, załóg i pasażerów podczas zakłóceń ostatecznie zostanie rozwiązany w ciągu następnych kilku lat. Po okresie ograniczonych nakładów inwestycyjnych obecnie zarządy linii lotniczych chcą inwestować w rozwiązanie tego problemu, po części dbając o skuteczną sprzedaż usług dodatkowych. Co najważniejsze, usługodawcy z całej branży współpracują ze sobą, aby ograniczyć wpływ zakłóceń na podróżujących”.
Julia Sattel, szef działu rozwiązań IT dla linii lotniczych w Amadeus, dodała: „Zarządzanie zakłóceniami to jedna z najważniejszych kwestii operacyjnych dla naszych linii lotniczych. Każdy krok na drodze do rozwiązania problemu wartego 60 mld dolarów rocznie w istotny sposób zwiększy zwrot z inwestycji, nie wspominając o zmniejszeniu frustracji pasażerów, która co roku pojawia się w badaniach poziomu zadowolenia klientów linii lotniczych. Nie trzeba dodawać, że technicy i inżynierowie z firmy Amadeus stale pracują nad rozwiązaniem tego problemu”.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka zainwestuje ponad 50 mln zł w infrastrukturę i technologie
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka pozyskał ponad 31 mln zł dofinansowania z funduszy…
0 Komentarzy2 Minuty
20 grudnia 2024
PPL i POT będą wspólnie promować polską kulturę i turystykę
PPLS.A. i POT podpisały porozumienie o wspólnej promocji Polski na arenie…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Grupa eSky prezentuje aplikację eSky 3.0. Personalizowane oferty i elastyczne wyszukiwanie w jednym miejscu
Grupa eSky zaprezentowała zaktualizowaną wersję swojej aplikacji mobilnej eSky 3.0…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2024
Wizz Air rozszerza siatkę połączeń z Warszawy. Cztery nowe trasy w 2025 roku
Wizz Air ogłosił dalszy rozwój swojej bazy na warszawskim lotnisku Chopina. W czerwcu…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2024
Linie SAS wracają do Wrocławia. Loty do Kopenhagi w codziennej ofercie
Po kilkuletniej przerwie linie lotnicze SAS wracają do Portu Lotniczego we Wrocławiu,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Rekordowy listopad na lotnisku Rzeszów-Jasionka: ponad 76 tys. obsłużonych pasażerów
Lotnisko w podrzeszowskiej Jasionce obsłużyło w listopadzie ponad 76 tys. pasażerów, co…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2024
Michael Rousseau nowym przewodniczącym Rady Dyrektorów Generalnych Star Alliance
Michael Rousseau, prezes Air Canada, został nowym przewodniczącym Rady Dyrektorów…
0 Komentarzy2 Minuty
13 grudnia 2024
TAP Air Portugal uruchamia nowe połączenia do Los Angeles i Bostonu
TAP Air Portugal ogłosił nowe kierunki transatlantyckie, które wystartują w maju 2025…
0 Komentarzy2 Minuty
13 grudnia 2024
Lotnisko w Katowicach w listopadzie obsłużyło ponad 350 tys. pasażerów
Lotnisko w Katowicach zamknęło listopad z wynikiem ponad 351 tys. obsłużonych pasażerów.…
0 Komentarzy2 Minuty