Zdrojowa stawia na apartamenty wakacyjne, rezygnuje z condohoteli
Jeden z największych inwestorów na rynku hotelowym w Polsce, Zdrojowa Invest poinformowała o zmianie strategii biznesowej: zawieszeniu dalszych inwestycji na rynku condohoteli i skupieniu się na budowie i sprzedaży apartamentów wakacyjnych. Najnowsza taka inwestycja powstaje już w Świnoujściu.
Zdrojowa Invest dotychczas zrealizowała budowę 13 obiektów w systemie condo w największych polskich miejscowościach wypoczynkowych nad morzem i w górach. Do tego zarządza dwoma hotelami finansowanymi w sposób konwencjonalny. Obiekty znajdują się głównie w Kołobrzegu, Świnoujściu oraz Szklarskiej Porębie.
Jak informuje Jan Wróblewski, współzałożyciel grupy Zdrojowa Invest & Hotels, jego firma podjęła decyzję o wycofaniu się z kolejnych inwestycji na tym rynku: „Robimy przerwę, w najbliższych latach nie planujemy kolejnych inwestycji condo. Postanowiliśmy skupić się na dotychczasowych hotelach na rynkach, na których jesteśmy mocni, oraz budowie apartamentów wakacyjnych. Pandemia znacznie przetasowała proporcje w turystyce. Miejska ma niską frekwencję, a wypoczynkowa z kolei jest przesycona na rynku condo. Jednocześnie ciągle wzrasta popyt na tak zwany second home, czyli apartamenty na własne potrzeb z opcją wynajmu. Szczególnie wysokie zainteresowanie nimi utrzymuje się w najlepszych miejscowościach wypoczynkowych. Stąd wynika nasza zmiana strategii biznesowej.”
W ślad za decyzją firmy idzie więc większa dywersyfikacja inwestycji w najpopularniejszych miejscowościach wypoczynkowych. Jak precyzuje przedstawiciel Zdrojowej, wszystkie nowe działania są podejmowane po to, aby wykorzystać obecne trendy i związany z nimi potencjał inwestycyjny, a tym samym odbić się finansowo po wywołanym pandemią kryzysie turystyki.
Wróblewski podkreślił: „Dotychczasowe obiekty Zdrojowej to duża sieć, a długoterminowe korzyści to najważniejsza cecha relacji partnerów biznesowych, zwłaszcza w segmencie condo i hotelarstwie. Dlatego zarządzanie obiektami hotelarskimi z portfolio Zdrojowej jest dla nas priorytetem, a pomogą nam w tym wyniki ze sprzedaży apartamentów wakacyjnych.”
Ostatnie condohotele
Firma nie ukrywa, że na pandemii dużo straciła, a jej plany rozwoju zostały pokrzyżowane.
Jan Wróblewski dodał: „Budowa kolejnych condohoteli została wstrzymana, bo zbyt duże nasycenie inwestycji condo na rynku powoduje, że o inwestora trzeba walczyć obietnicami. Zyskują więc głównie inwestorzy, ale biznes musi się też opłacać operatorowi, bo w przeciwnym razie i tak w końcu odbije się to na właścicielach jednostek.
Zdrojowa w lipcu otworzyła ostatni ze swoich condohoteli – Radisson Resort Kołobrzeg. Budowa obiektu rozpoczęła się przed pandemią i musiała być kontynuowana pomimo niesprzyjającej koniunktury.
Wróblewski skomentował: „Zdecydowaliśmy się na dokończenie kołobrzeskiego Radissona, aby nie zwiększać kosztów finansowania i nie stracić pozycji lidera na bardzo konkurencyjnym miejscowym rynku. Ugruntowaliśmy w nim 30 proc. udział i jako jedyna firma prowadzimy tam dwa obiekty pod międzynarodowymi markami: Royal Tulip oraz właśnie Radisson. Natomiast na kupnie pokoju hotelowego można zarabiać rozsądnie, do 6% jego wartości rocznie przez wiele lat, a jednocześnie odpoczywać we wszystkich obiektach po kosztach w ramach Zdrojowa Club.”
Apartamenty zamiast hoteli
Hotele zastąpią teraz apartamenty. Nowe inwestycje Zdrojowej w ten segment rynku otwiera kolejny świnoujski apartamentowiec – Baltic Park Loft. Budynek wejdzie w skład kompleksu przy nadmorskiej promenadzie, w którym znajdują się już hotele Hilton i Radisson Blu. Jednak w przeciwieństwie do nich, Baltic Park Loft zaoferuje nabywcom 83 głównie dwu- i trzypokojowe apartamenty wakacyjne. Jak podkreśla Zdrojowa, mieszkańcy apartamentowca będą mogli korzystać ze wszystkich udogodnień kompleksu, takich jak aquapark, spa, restauracje, bary, kręgielnia, ścianka wspinaczkowa czy tarasy i kawiarnia widokowa. Teren budowy już jest przygotowany, a same prace rozpoczną się jesienią.
Jan Wróblewski zaznaczył: „Przykład Świnoujścia pokazuje, że realizowana przez nas zmiana strategii wynika nie tylko z korzystania i kształtowania trendów oraz zabezpieczenia biznesu, ale jest także wyjściem naprzeciw oczekiwaniom klientów. Turyści coraz częściej oczekują większego metrażu, a z drugiej strony w tym przypadku, co wyjątkowe, mogą korzystać z rozbudowanych usług hotelowych dostępnych przejściem podziemnym. Mamy nadzieję, że nasze kolejne inwestycje będą wypełniać te potrzeby.”
POWIĄZANE WPISY
13 września 2024
Accor wprowadza markę Swissôtel do Rumunii
Grupa Accor otworzyła pierwszy hotel marki Swissôtel w Rumunii. Obiekt powstał w…
0 Komentarzy2 Minuty
10 września 2024
35 rocznica upadku Muru Berlińskiego
W ubiegłym tygodniu na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele DZT oraz…
0 Komentarzy2 Minuty
10 września 2024
Mercure Szczyrk Resort otwarty dla gości. Może pomieścić tysiąc osób
Najwyżej zlokalizowany hotel w Szczyrku, położony na wysokości 600 m n.p.m – Mercure…
0 Komentarzy2 Minuty
9 września 2024
Radisson wprowadza markę Prize by Radisson do Polski
Radisson Hotel Group ogłosił rebranding marki prizeotel na Prize by Radisson oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
6 września 2024
Stolica Madery w czołówce miast z najczystszym powietrzem
Funchal, stolica Madery znalazła się w pierwszej dziesiątce europejskich miast z…
0 Komentarzy1 Minuty
6 września 2024
Accor wzmacnia globalną strategię marek premium
Accor ma dwóch nowych Global Brand President. Zostali nimi: Benoît Racle i Jean-Yves…
0 Komentarzy3 Minuty
5 września 2024
TFG: blisko 4,6 mln podróżnych w I półroczu 2024 roku
Rośnie liczba osób korzystających ze zorganizowanych wyjazdów turystycznych. Z danych…
0 Komentarzy2 Minuty
4 września 2024
Handwritten Collection – butikowa marka Accor otwiera nowe hotele
Handwritten Collection, butikowa marka grupy hotelarskiej Accor otwiera hotele na…
0 Komentarzy1 Minuty
4 września 2024
Nocowanie.pl: to był średni sezon wakacyjny
Wakacyjna pogoda sprzyjała wypoczynkowi w kraju, jednak właściciele obiektów noclegowych…
0 Komentarzy3 Minuty