Zmiana w komunikacji z TFG. Od teraz korespondencja będzie wysyłana tylko drogą elektroniczną
Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (TFG) przestaje wysyłać wezwania papierowe pocztą tradycyjną. Informacje o ewentualnym niedopełnieniu obowiązków (np. o błędnej deklaracji czy zaległej składce) będą przekazywane wyłącznie elektronicznie.
Przedsiębiorcy turystyczni mają obowiązek bez wezwania: składać deklaracje TFG i TFP (również te „zerowe”) i opłacać składki na TFG i TFP.
Należy to robić do 21. dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni. Ponadto, jeśli przedsiębiorca korzystał ze wsparcia Turystycznego Funduszu Zwrotów (TFZ) lub Turystycznego Funduszu Pomocowego (TFP), to ma obowiązek spłacać raty do tych Funduszy, zgodnie z harmonogramem – również do 21. dnia każdego miesiąca.
W razie niedopełnienia tych obowiązków bądź ewentualnych błędów Turystyczny Fundusz Gwarancyjny przesyła przedsiębiorcom turystycznym informację na ten temat. Do tej pory wezwania przychodziły w formie papierowej pocztą tradycyjną. Od niedawna to się jednak zmieniło.
Obecnie wezwania od Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego przedsiębiorcy otrzymują na swoje konto w portalu TFG (tfg.ufg.pl). Aby je odczytać, należy się zalogować jako Przedsiębiorca (przycisk znajduje się w prawym, górnym rogu portalu) i sprawdzić zakładkę „Korespondencja”.
Na realizację zaległych obowiązków, o których mowa w wezwaniu, przedsiębiorca ma 14 dni od dnia jego wysłania na konto w portalu (tj. od dnia wprowadzenia wezwania do systemu teleinformatycznego TFG, a nie od dnia jego odczytania). Co ważne, informację o nowym wezwaniu Fundusz prześle także na maila (ale bez treści samego pisma).
Jeśli przedsiębiorca nie ma jeszcze konta w portalu TFG, to wezwanie otrzyma w dotychczasowy sposób, tj. w formie papierowej drogą tradycyjną.
Zmiany sposobu wysyłania wezwań wynikają ze zmiany ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych.
POWIĄZANE WPISY
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty
28 listopada 2024
Exim Tours podsumował sezon letni: wzrost liczby klientów o 30 proc.
Exim Tours podsumował sezon letni 2024, odnotowując blisko 30 proc. wzrost liczby…
0 Komentarzy4 Minuty
27 listopada 2024
Grzegorz Bosowski sprzedał udziały we Fly.pl inwestorowi spoza branży, pozostaje prezesem
Po 18 latach istnienia internetowe biuro podróży Fly.pl zostało sprzedane prywatnemu…
0 Komentarzy3 Minuty