Zmiana w komunikacji z TFG. Od teraz korespondencja będzie wysyłana tylko drogą elektroniczną
Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (TFG) przestaje wysyłać wezwania papierowe pocztą tradycyjną. Informacje o ewentualnym niedopełnieniu obowiązków (np. o błędnej deklaracji czy zaległej składce) będą przekazywane wyłącznie elektronicznie.
Przedsiębiorcy turystyczni mają obowiązek bez wezwania: składać deklaracje TFG i TFP (również te „zerowe”) i opłacać składki na TFG i TFP.
Należy to robić do 21. dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni. Ponadto, jeśli przedsiębiorca korzystał ze wsparcia Turystycznego Funduszu Zwrotów (TFZ) lub Turystycznego Funduszu Pomocowego (TFP), to ma obowiązek spłacać raty do tych Funduszy, zgodnie z harmonogramem – również do 21. dnia każdego miesiąca.
W razie niedopełnienia tych obowiązków bądź ewentualnych błędów Turystyczny Fundusz Gwarancyjny przesyła przedsiębiorcom turystycznym informację na ten temat. Do tej pory wezwania przychodziły w formie papierowej pocztą tradycyjną. Od niedawna to się jednak zmieniło.
Obecnie wezwania od Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego przedsiębiorcy otrzymują na swoje konto w portalu TFG (tfg.ufg.pl). Aby je odczytać, należy się zalogować jako Przedsiębiorca (przycisk znajduje się w prawym, górnym rogu portalu) i sprawdzić zakładkę „Korespondencja”.
Na realizację zaległych obowiązków, o których mowa w wezwaniu, przedsiębiorca ma 14 dni od dnia jego wysłania na konto w portalu (tj. od dnia wprowadzenia wezwania do systemu teleinformatycznego TFG, a nie od dnia jego odczytania). Co ważne, informację o nowym wezwaniu Fundusz prześle także na maila (ale bez treści samego pisma).
Jeśli przedsiębiorca nie ma jeszcze konta w portalu TFG, to wezwanie otrzyma w dotychczasowy sposób, tj. w formie papierowej drogą tradycyjną.
Zmiany sposobu wysyłania wezwań wynikają ze zmiany ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych.
POWIĄZANE WPISY
18 grudnia 2025
Itaka spotkała się z partnerami z całej Polski podczas Agent Night Arena
17 grudnia 2025 roku na Itaka Arenie w Opolu odbyło się wydarzenie Itaka Agent Night…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2025
eSky: Polacy planują podróże z wyprzedzeniem. Wzrost rezerwacji do USA i Meksyku
Dane z internetowego biura podróży eSky pokazują, że Polacy coraz częściej planują…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2025
Blisko 200 agentów na Wielkiej Gali Nekera: sukcesy, wyróżnienia i plany na przyszłość
Blisko 200 agentów turystycznych oraz partnerzy biznesowi i przedstawiciele mediów wzięli…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
eSky: Rośnie zainteresowanie zimowymi wyjazdami do Hiszpanii, Portugalii i Maroka
Polacy coraz częściej planują ferie zimowe poza krajem, wybierając kierunki o…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Malta w czołówce wyborów użytkowników eSky
Malta od lat przyciąga Polaków swoją historią, śródziemnomorskim klimatem i urokiem. W…
0 Komentarzy2 Minuty
12 grudnia 2025
eSky: Rok 2026 sprzyja podróżom. Polacy mogą wykorzystać do 61 dni wolnych
Według danych eSky, rok 2026 stwarza Polakom okazję do maksymalnego wykorzystania dni…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty










