Zmiany w rozkładach LOT na lato i zimę

archiwum Boeinga

W 2014 roku rozkład letni będzie obowiązywał od 31 marca, a zimowy od 26 października.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami przewoźnik wprowadza w systemie rezerwacyjnym korekty siatki połączeń w roku 2014. Zmiany są wdrażane dwuetapowo. W pierwszym etapie – na nowy sezon letni LOT zaproponował m.in. dodatkowe częstotliwości na rejsach europejskich. W szczycie sezonu w systemie pojawi się więc „druga fala” popołudniowych wylotów z Warszawy, czyli do wybranych miast będzie można latać częściej niż do tej pory.

Nowe częstotliwości są już dostępne w systemie. Dotyczą one portów lotniczych w Budapeszcie, Pradze, Sofii, Bukareszcie, Belgradzie, Moskwie, Lwowie, Odessie, Wilnie, Rydze i Tallinie. Dodatkowo, z dogodniejszych przesiadek w Warszawie na rejsy dalekiego zasięgu LOT-u (Nowy Jork, Chicago, Toronto i do Pekinu), będą mogli skorzystać również pasażerowie transferowi podróżujący z i do Kopenhagi, Mediolanu, Sztokholmu, Brukseli, Paryża, Hamburga i Amsterdamu. W szczycie sezonu, możliwości przesiadkowe dla pasażerów transferowych zwiększą się aż o 40% tygodniowo.

LOT zwiększy częstotliwości rejsów w sezonie letnim z Warszawy do:
• Amsterdamu – wzrost z 19 do 20 rejsów tygodniowo
• Aten – wzrost z 6 do 7 rejsów tygodniowo (1.07-4.09.14)
• Bejrutu – wzrost z 3 do 5 rejsów tygodniowo (3.07-3.09.14)
• Belgradu – wzrost z 6 do 7 rejsów tygodniowo
• Brukseli – wzrost z 19 do 21 rejsów tygodniowo
• Bukaresztu – wzrost z 13 do 20 rejsów tygodniowo
• Budapesztu – wzrost z 19 do 24 rejsów tygodniowo
• Hamburga – wzrost z 12 do 14 rejsów tygodniowo
• Kopenhagi – wzrost z 14 do 20 rejsów tygodniowo
• Lwowa – wzrost z 7 do 10 rejsów tygodniowo
• Mediolanu (MXP) – wzrost z 17 do 21 rejsów tygodniowo
• Moskwy (SVO) – wzrost z 12 do 14 rejsów tygodniowo
• Odessy – wzrost z 7 do 8 rejsów tygodniowo
• Paryża (CDG) – wzrost z 19 do 20 rejsów tygodniowo
• Pragi – wzrost z 19 do 24 rejsów tygodniowo
• Rygi – wzrost z 7 do 9 rejsów tygodniowo
• Sofii – wzrost z 7 do 11 rejsów tygodniowo
• Sztokholmu – wzrost z 18 do 20 rejsów tygodniowo
• Tallina – wzrost z 6 do 9 rejsów tygodniowo
• Wilna – wzrost z 14 do 21 rejsów tygodniowo
Zgodnie z zapowiedzią, z systemu rezerwacyjnego wycofane zostały już rejsy zagraniczne wykonywane z portów regionalnych. Wszystkie połączenia poza Polskę od wejścia nowego rozkładu, będą realizowane przez Warszawę. Zmiany te są podyktowane wymaganiami Komisji Europejskiej w ramach kompensacji w zamian za otrzymanie pomocy publicznej.

Zmiany w sezonie – zima 2014/2015 są kontynuacją już wprowadzonego nowego rozkładu przewoźnika (w sezonie lato 2014). Ich efektem będzie zwiększenie (w stosunku do sezonu zima 2013) częstotliwości połączeń na trasach:

• Belgrad z 3 do 4 tygodniowo
• Budapeszt z 18 do 22 tygodniowo
• St. Petersburg z 5 do 7 tygodniowo
• Bukareszt z 12 do 15 tygodniowo
• Praga z 19 do 22 tygodniowo
• Ryga z 7 do 9 tygodniowo
• Sofia z 7 do 10 tygodniowo
• Tallinn z 4 do 6 tygodniowo
• Wilno z 19 do 20 tygodniowo
• Amsterdam z 19 do 20 tygodniowo
• Sztokholm z 12 do 17 tygodniowo
• Bruksela z 19 do 20 tygodniowo

Aktualizacja rozkładu połączeń dalekiego zasięgu: rejsy będą odbywać się z taką samą jak w sezonie Zima 2013 częstotliwością (Nowy Jork – 5 razy w tygodniu, Chicago – 5, Toronto – 4 i Pekin – 3), ujednolicone zostaną jednak godziny wylotów tych rejsów. Wszystkie odbywać się będą w tzw. „drugiej fali” rejsów dalekodystansowych, oznacza to, ze samoloty będą startowały z Warszawy ok. godziny 16:30, a ich powrót do hubu przewoźnika w Warszawie został zaplanowany ok. godziny 13:00.