Zysk Rainbow wzrósł w 2019 o 30 mln zł. Zarząd analizuje wpływ epidemii na spółkę
Skonsolidowany zysk netto całej grupy kapitałowej Rainbow wynosił w 2019 roku 37,8 mln zł, czyli o 30 mln zł więcej niż w roku wcześniejszym. Przychody wynosiły 1,7 mld zł. Co do dalszego rozwoju sytuacji wobec epidemii COVID-19, zarząd jest „gotów na szereg możliwych scenariuszy”.
Przychody ze sprzedaży dla całej grupy kapitałowej Rainbow wzrosły w 2019 o ok 160 mln zł w porównaniu z rokiem 2018 – wynika z rocznego raportu finansowego spółki W sumie skonsolidowane przychody wyniosły 1,75 mld zł. Jak raportował już wcześniej zarząd, rok 2019 był wyjątkowy pod względem rentowności. Zysk wzrósł o 30 mln zł i wynosił 37,82 mlz zł dla całej grupy Rainbow. EBITDA w 2019 wynosił zaś 68,89 mln zł. Zarząd zastrzega, że jest to raport wstępny, a dane te mogą ulec zmianie. Ostateczne wyniki zostaną opublikowane 30 kwietnia.
Jak epidemia wpłynie na wartość spółki
W komunikacie znalazło się też odniesienie do bieżącej sytuacji touroperatora, w świetle kryzysu związanego z epidemią COVID-19. Dowiadujemy się, że firma przygotowuje się na „szereg możliwych scenariuszy dalszego rozwoju sytuacji wynikającej z ograniczeń w podróżowaniu.”
Zarząd Spółki na bieżąco dokonuje oceny wpływu na działalność operacyjną, biznesową oraz finansową Grupy Kapitałowej Rainbow Tours negatywnych efektów związanych z rozprzestrzenianiem się pandemii wywołanej koronawirusem SARS-CoV-2 oraz działań podjętych przez instytucje publiczne, w szczególności w ramach rozwiązań przewidzianych przez tzw. „Tarczę Antykryzysową” – czytamy w komunikacie.
Sytuacja kryzysowa może mieć wpływ na ocenę wartości firmy. Nadal trwa analiza tego wpływu. Po jej zakończeniu zarząd poinformuje o tym, czy i jakiej wysokości rezerwy finansowe przygotuje na oczekiwane straty w roku obrotowym 2020.
POWIĄZANE WPISY
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
20 stycznia 2025
Biura podróży – po dużym wzroście, ceny zaczęły powoli spadać
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Sykon w gronie partnerów Gali Waszej Turystyki
Sykon – specjalista w tworzeniu nowoczesnych systemów rezerwacyjnych dla biur podróży –…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
eTravel z nowym inwestorem. Enterprise Investors obejmuje mniejszościowy pakiet akcji
Enterprise Investors Fund IX wraz z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOR) jako…
0 Komentarzy2 Minuty
Myślę, że akurat rainbow jest na ostatnim miejscu do odstrzału przez koronawirusa. Obserwuję od jakiegoś czasu spółkę, inwestuję w nią i widzę, że bardzo dobrze sobie radzi na przestrzeni lat.