Żywe Muzeum Piernika: w wakacje odwiedziło nas 43 tys. osób
Wraz z końcem lata nadszedł czas na podsumowanie tegorocznego sezonu w Żywym Muzeum Piernika w Toruniu, które w przyszłym roku obchodzić będzie swoje osiemnaste urodziny. Sezon letni przyniósł rekordową liczbę odwiedzających, pomimo wyzwań ekonomicznych i wzrostu cen.
Ten sezon wakacyjny muzeum zalicza do udanych. Licznie odwiedzający obiekt goście w tym roku pobili rekord. W lipcu i sierpniu Żywe Muzeum Piernika odwiedziło blisko 43 tys. osób, co mimo inflacji i wszechobecnych wzrostu cen, należy uznać za sukces, ponieważ muzeum pobiło swój ubiegłoroczny rekord.
„Każdego dnia odbywa się w muzeum osiem pokazów. W trakcie wysokiego sezonu organizowane są również pokazy dodatkowe. W tym roku, podczas wakacji zorganizowano łącznie 151 dodatkowych pokazów, by lepiej zobrazować ten wynik, dopowiem tylko, że niemal każdego dnia nasze muzeum otwarte było cztery godziny dłużej. Było to możliwe tylko i wyłącznie dzięki dobrej organizacji i zgranemu, lubiącemu swoją pracę zespołowi” – podsumowuje Andrzej Olszewski, założyciel toruńskiego Żywego Muzeum Piernika.
Jakość wyznacznikiem sukcesu
W Żywym Muzeum Piernika nic nie dzieje się przypadkiem i choć pokaz historycznego wypieku piernika oparty na wiedzy podawanej w przystępny sposób, oparty jest również na humorze sytuacyjnym, a wszystkie schematy wypracowane zostały podczas blisko 18 lat prowadzenia działalności. W tym czasie Muzeum odwiedziły miliony osób i na obecności każdej z nich, placówka doskonali swoje umiejętności. Prawda jest taka, że animatorzy muzeum uczą gości tradycji piernikarstwa w Toruniu, jednak każdy z pokazów jest również lekcją dla nich samych.
Prognozy na resztę roku
„W tym roku muzeum, pobiło wszystkie dotychczasowe rekordy o blisko 10 proc. Ze względu na zmianę upodobań i skrócenie czasu między utworzeniem rezerwacji, a finalnym przyjazdem ciężko cokolwiek przewidzieć, jednak jesteśmy dobrej myśli, wszak to ostatni rok przed naszą osiemnastką i chcielibyśmy go zakończyć rekordowo” – dodaje Andrzej Olszewski.
POWIĄZANE WPISY
22 listopada 2024
Złoty Certyfikat POT 2024 dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego
Polska Organizacja Turystyczna po raz 21. uhonorowała najlepsze atrakcje turystyczne w…
0 Komentarzy2 Minuty
22 listopada 2024
„Widzimy się w Sopocie” – nowa kampania promująca jesienno-zimowe atrakcje miasta
Pod hasłem „Widzimy się w Sopocie” rozpoczęła się kampania promocyjna, której celem jest…
0 Komentarzy3 Minuty
22 listopada 2024
Ryanair i ESN: 10 proc. zniżki oraz darmowy bagaż dla europejskich studentów
Ryanair ogłosił kontynuację współpracy z Erasmus Student Network. Dzięki partnerstwu,…
0 Komentarzy1 Minuty
22 listopada 2024
Industrialne Mazowsze: fascynujące dziedzictwo techniki i przemysłu
Mazowsze, mimo swojej przeszłości rolniczej, odgrywało istotną rolę w procesach…
0 Komentarzy4 Minuty
22 listopada 2024
Sezon letni nad Bałtykiem: 13,2 proc. więcej turystów niż rok wcześniej
Nowe dane Głównego Urzędu Statystycznego pokazują, że turystyka w Polsce, a szczególnie…
0 Komentarzy4 Minuty
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Ryanair uruchamia promocje na Cyber Week 2024
Od 25 listopada do 2 grudnia Ryanair zaprasza na największą wyprzedaż roku w ramach Cyber…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Katowice Airport: Wizz Air uruchamia loty do Madrytu, Agadiru, Pizy i Kiszyniowa
Wizz Air ogłosił cztery nowe kierunki, które będzie realizował w 2025 roku z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty